Kaslink Aito ja Enni Rukajärvi jatkavat yhteistyötään haastamalla Suomen peruskoululaiset liikkumaan luonnossa

Kauratuoteperhe Kaslink Aito ja lumilautailija Enni Rukajärvi haastavat kaikki Suomen peruskoulun 1.-9. luokat liikkumaan luonnossa ja kertomaan luokan omia luontotarinoita. Koulukilpailun voittajaluokka pääsee kevättalvella talviurheilumatkalle Rukalle yhdessä Ennin kanssa.

Haasteen tavoitteena on kannustaa koululaisia liikkumaan luonnossa niin koulupäivien aikana kuin vapaa-ajalla. Luokat voivat osallistua kilpailuun vapaamuotoisilla, sähköisillä hakemuksilla, joissa kerrotaan, millä tavoilla luonto on ollut mukana oppilaiden elämässä esimerkiksi oppitunneilla tai harrastuksissa.

– Meillä on Suomessa upea luonto, jonka puhtaat ja laadukkaat raaka-aineet ovat arvostettuja myös maailmalla. Luontoa ei kuitenkaan saa pitää itsestäänselvyytenä: Haluamme haasteella muistuttaa luonnon kauneudesta ja siitä, että valinnoillamme voimme auttaa luontoa säilymään myös seuraaville sukupolville, kertoo Kaslinkin markkinointi- ja viestintäjohtaja Susanna Kallio.  

Haasteen taustalla ovat Aito-tuoteperheen brändilähettilään Enni Rukajärven lapsuuden muistot koulun hiihtoretkistä metsään ja liikuntatuntien suunnistusrasteille. Rukajärven kylän metsät, vaarat ja järvimaisemat tulivat tutuksi ensin leikeissä kavereiden kanssa, sen jälkeen lumilauta kainalossa.

Olen aina tykännyt olla luonnossa, ja parhaat koulumuistotkin liittyvät kavereiden kanssa ulkona olemiseen. Toisinaan matikantunti vaihtui lennosta liikuntatunniksi ja hiihtolenkiksi, jos ulkona oli hyvä sää.  Haluan kannustaa lapsia ja nuoria liikkumaan luonnossa, koska siitä on tullut minulle aina hyvä mieli, Enni Rukajärvi kertoo.

Kilpailu on avoin kaikille Suomen peruskoulun 1.-9. luokille. Kilpailuun osallistutaan kertomalla vapaamuotoisella hakemuksella, miten oppilaat ovat syksyn aikana liikkuneet ja nauttineet luonnosta niin koulupäivien aikana kuin vapaa-ajalla. Lisätietoja kilpailusta sekä hakulomake löytyvät osoitteesta www.kaslinkaito.fi/ennihaastaaluontoon.

Tuloksellinen yhteistyö jatkuu

Enni Rukajärvi on toiminut kaurapohjaisten Aito-tuotteiden brändilähettiläänä syksystä 2017 alkaen, ja hyvin alkanut yhteistyö jatkuu myös tulevaisuudessa. Kuluneiden kahden vuoden aikana Rukajärvi on näkynyt laajasti Aito-brändin tekemisessä eri kanavissa. Yhteistyöhön on kuulunut muun muassa mainoskampanja Mielensäpahoittaja-hahmon kanssa sekä Talviystävällistä ruokaa -kampanja.  Pyeongchangin olympiapronssin kunniaksi Rukajärvi sai suunnitella Aito-tuoteperheeseen oman tuotteen, Aito Kauravälipala Hillan, jonka tuotosta Kaslink lahjoitti osan nuorisolumilautailun tukemiseen.

Meille oli selvää, että haluamme jatkaa erinomaista yhteistyötä Ennin kanssa. Aito-brändin tunnettuus on kasvanut yhteistyön aikana nollasta 33:een prosenttiin, ja tässä Ennillä on ollut erittäin tärkeä rooli. Olemme työskennelleet yhdessä molemmille tärkeiden arvojen, vastuullisuuden, luonnon ja kestävän kehityksen puolesta, ja tätä työtä haluamme ehdottomasti jatkaa, Kallio kertoo.

Yhteistyössä Aidon kanssa olen päässyt edistämään minulle tärkeitä juttuja. Keräsimme muun muassa Kaslinkin kanssa Hope ry:lle liikuntavälineitä vähävaraisille lapsille. Yhteistyön myötä olen myös päässyt tekemään ihan uudenlaisia asioita – Enpä olisi osannut arvata, että jonain päivänä istuisin Mielensäpahoittaja-hahmoa näyttelevän Heikki Kinnusen kanssa Nuuksiossa pölkyn päällä juomassa kahvia ja keskustelemassa kaurajuomasta! Enni Rukajärvi kertoo.

Vastaa